فناوری Ether loop
فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

فناوری Ether loop

Description: فناوری Ether loop

فن آوری Etherloop راهكاری برای مسائل همیشگی xDSL های معمول است . این روش از ساده سازی نصب و استفاده و قابلیت گسترش موجود در Ethernet در مصارف xDSL استفاده می كند.

 

با گسترش روز افزون اینترنت و جایگاه غیر قابل انكار آن در زمینه ارتباطات و سرگرمی ، ارائه دهندگان سرویس برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان سرویس های پر سرعت ، اقدام به ایجاد هزاران شبكه دسترسی مبتنی بر تكنولوژی xLSL كردند . مشكل از آنجا آغاز شد كه تحلیل گران پی به این نكته مهم بردند كه با وجود رسوخ تكنولوژی xDSL و حذف مودم های كابلی ، روش های معمول استفاده از تكنولوژی xDSL ، به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد .

ارائه دهندگان سرویس به تلاش خود جهت دستیابی به روش های علمی كه از به هدر رفتن منابع و افرایش قیمت جلوگیربی كند و در عین حال زمان فروش را كاهش دهد و حداكثر سود را تضمین نماید ادامه دادند .

به همین دلیل ارائه دهندگان سرویس كم كم به این نتیجه رسیدند كه سرویس پر سرعت اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به تجارتی سودمند می باشد .

علاوه بر آن ارائه دهندگان سرویس ، در خواست های جدیدی را برای تكنولوژی و زیر ساخت ها مطرح می كنند .

صنعت و تكنولوژی به دنبال پاسخ های جدید و راهكارهایی مناسب برای حل مشكلات دسترسی كاربران بدون محدودیت هایی از قبیل پیچیدگی ها ، قیمت و مشكلات نصب می باشد .

فن آوری Etherloop راهكاری برای مسائل همیشگی xDSL های معمول است . این روش از ساده سازی نصب و استفاده و قابلیت گسترش موجود در Ethernet در مصارف xDSL استفاده می كند . Etherloop با تركیب Signaling و Spectrum Management ارائه دهندگان سرویس را از بسیاری از مشكلات تكنولوژی xDSL می رهاند . زیر ساخت هایی كه در آنها از تكنولوژی Etherloop بهره گرفته شده است این امكان را در اختیار ارائه دهندگان سرویس قرا رمی دهد تا مجموعه ای از كاربردها را برای بازاری بزرگتر ، در زمان كوتاه تر و با هزینه ای كمتر در اختیار داشته باشند .

مفاهیم ETHRLOOP

Ethernet بر پایه فراگیرترین تكنولوژی شبكه در دنیا ، یعنی Ethernet بنا نهاده شده است .

از آنجا كه مفاهیم و اصول اولیه تكنولوژی Ethernet نقش مهمی را در Etherloop ایفا می كند ، در شروع بهتر است درك درستی از Ethernet پیدا كنیم .

Ethernet یك پروتكل Connectionless است كه Packet هایی با طول متغیر دارد . هر Ethernet Packet یك Header و Payload حداكثر ۱۵۰۰ بایتی را شامل می شود . این Packet ها از مبداء و بدون هیچ اطلاعاتی در مورد مسیر هایی كه باید از آن عبور كنند و فقط به آدرس مقصد ارسال می شوند . Packet ها از هر node به node دیگر منتقل شده و در هر node آدرس مقصد Packet كنترل می شود و در صورت نیاز آدرس node بعدی كه Packet باید از آنجا برود تعیین می گردد .

Ethernet از سیگنالینگ حالت Burst بهره می جوید ، بدین معنی كه ارسال Data فقط زمانی صورت می پذیرد كه اطلاعاتی برای ارسال موجود باشد . Data به صورت طبیعی ماهیت Burst دارد و به عبارت دیگر ، Data در زمان های محدود و مشخصی ارسال یا دریافت می شوند .

حتی video Stream ها یا Audio Stream ها نیز Bursty عمل می كنند ، در این موارد گیرنده با كمك گرفتن از بافرها ، Data را در هنگام Burst ذخیره و در زمان مورد نیاز استفاده می كنند . Etherloop برای انتقال Packet ها با كمترین تغییری طراحی شده است و به این مهم با بهره جستن از Framing HDLC دست پیدا می كند . HDLC خود یك پروتكل است كه با eNCAPSULATE كردن pACKET های eTHERNET و ایجاد كمترین مقدار ، oVIRHEAD آنها را بر روی خط ارسال می كند .

Etherloop با تجمع ۳۱ عدد Ethernet Packet در داخل یك Brust آنها را روی خط ارسال می كند . این فریم ها بر روی یك حامل ( Carrier ) مدوله می شوند كه این سیگنال حامل بر روی یكی از ۱۲ فركانس موجود در محدوده ۵.۶۲ KHZ تا ۱.۶۶ KHZ عمل می كند . Etherloop سپس از مدولاسیون برای Encode كردن Data به سیگنال استفاده می كند . QAM یك روش افزایش سرعت انتقال داده است .

در یك مدولاسیون AMیك سطح تعیین كننده( Threshold ) برای سیگنال در نظر گرفته می شود كه مقادیر بالاتر از آن نشان دهنده و مقادیر كمتر از آن منطقی محسوب می شود . در این نوع ابتدایی مدولاسیون هر بیت دیتا با یك نشانه ( Symbole Encode ) می شود ، در صورتی كه در تكنیك های پیشرفته مدولاسیون ، تعداد بیشتری بیت را با یك نشانه می توان Encode كرد .

نرخ انتقال سیگنال حامل با تعداد Symbole ها در واحد زمان نشان داده می شوند . واضح است كه تركیب Symbole Rate و نوع مدولاسیون تعیین كننده Bit Rate سیگنال می باشد .

Etherloop از سه نوع QAM استفاده می كند كه عبارتند از QPSK و QAM۱۶ و QAM۴۶ . این سه روش با استفاده همزمان از مدولاسیون فاز و دامنه ، امكان توزیع تعداد بیشتری بیت را بر روی هر Symbole فراهم می كنند .

QPSKمی تواند ۲ بیت بر روی هر Symbole منتقل كند . QAM۱۶ ۴


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 827
بازدید دیروز : 301
بازدید هفته : 1286
بازدید ماه : 1952
بازدید کل : 41997
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1